17.9.12

Hardball, hvad er det lige at det er for noget?

Der er mange (ikke lige her inde) der spørger mig hvad det lige er at hardball er for en sag.

Hardball går under andre navne også, airsoft hedder det i mere eller mindre alle andre lande i verdenen. Men herhjemme er det mest kendt som splatterkrig. Selv om der ikke er nogen der splatter overhovedet. 

Spillet går i sin simpelthen ud på at man har 2 hold, udruster dem med markører der er modeller af rigtige våben, derefter er målet at skyde modstanderholdet før de skyder dig. 

Helt så simpelt er det dog ikke når man først sætter sig ind i det, da der findes forskellige former for hardball hvor målene er meget forskellige.

Den typer jeg oftest spiller, kaldes hyggespil. Spillet er præget af at alle er velkomne, lige meget hvor meget eller lidt udstyr du har. Spillet bliver derfor også præget af at der er mange forskellige spilstile og er meget forskelligt fra gang til gang.

Min spillestil, hvilket betyder at jeg ofte er med fremme (er dog ikke hurtig nok til at være helt fremme). Jeg tager gerne nogen chancer så spillet ikke går i stå og vil hellere dø en ekstra gang end sidde bag en dækning hele spillet igennem.

Gentlemens Airsoft Association i kamp. Undertegnede forrest.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar