8.4.13

*Suk!*

Folk der kender mig ved godt at jeg ikke er til fodbold. Sporten siger mig ikke noget at spille og kun en smule mere at se. Jeg rejser mig ikke op når spiller A er nået ind i hold Bs straffesparksfelt. Jeg tager mig ikke til hovedet og udbryder "Aaaaargh!" Når spiller A losser den der lille hvide bold langt over målet eller lige i armene på målmanden. Kald mig anderledes, men jeg er ikke alene og det er hele pointen i det her indlæg.

Jeg dyrker dog en anden sport som mange også ved. I Danmark går denne sport under mange navne, splatterkrig, softguns, røvere og soldater, paintball (selv om det er en helt anden sport) og det officielle danske navn; Hardball. Mange danskere ved ikke engang hvad hardball er og kigger skævt på en når jeg prøver at forklare hvad det er vi laver.
Bevares hardball er da en drengerøvssport, voksne mennesker der stadig leger krig er måske ikke normalt, ikke desto mindre går jeg mere op i hardball end de fleste andre gør i fodbold og derfor går det mig også meget på når der er dårlig medieomtale om min sport.

Jeg vil ikke her beskrive hvad hardball i bund og grund går ud på, det kommer der et andet indlæg om på et andet tidspunkt.

Det er desværre ret nemt at sørge for at hardball får dårlig medieomtale. Vores markører ligner MEGET rigtige våben.
De er da derfor også brugt til røverier af banker, butikker og lign. Dem kan vi ikke stoppe, folk der begår røverier vil gøre det lige meget hvad og våben skal de nok få fat i hvis de er langt nok ude.

Hvad der dog virkelig gør mig harm er såkaldte "drengestreger", hvilket man ikke kan kalde det når man skader andre mennesker eller dyr.

Folk der bevæger sig rundt offentlig med hardball markører synligt, skaber panik og det ville ikke være første gang at der bliver ringet efter politiet når der observeres personer med hardball markører. Dertil kommer at politiet heller ikke kan se at det du render rundt med affyrer plastikkugler og ikke projektiler der gør væsentlig mere ondt og tro mig politiets våben gør mere ondt!

Det er i mange tilfælde umuligt at kende forskel på en hardball markør og et rigtigt våben.

Folk der skyder efter andre personer er en helt anden kategori. Det kan godt være at vores markører "kun affyrer" en plastikkugler der oftest vejer mellem 0,12 og 0,42 gram. Ikke desto mindre affyres dette projektil med op imod 700 km/t og kan derfor sagtens gøre skade.

ADVARSEL: Det er ikke kønt!
Filmen viser en samling af skader som følge af forkert brug af hardballmarkører


Ovenstående billede er fra en episode i Dragør, hvor et ukendt antal personer er brudt ind i fjerkræforeningens lokaler og har skudt på nogen af de dyr der befinder sig i burene i bygningen.
Min personlige holdning er at man er psykisk syg på et niveau der kræver indlæggelse hvis man gør sådan noget og det har været en MEGET smertefuld omgang for fuglene.

Det er ikke svært at finde artikler om personer der har skudt efter andre og brugt markørerne på en måde de ikke er beregnet til. Desværre :(

Så hvis du er en af de personer der ikke kan finde ud af at hardballmarkører hører til på en godkendt bane og INGEN andre steder, så sørg for at jeg ikke finder ud af hvem du er!

Hvis du er forælder til et barn der er fascineret af hardballmarkører (det er ret normalt for specielt drenge at være det), så sørg for at de har respekt for markørerne og bruger dem på en fornuftig og ansvarlig måde. HUSK at markørerne er forældrenes ansvar indtil barnet er 18 år gammel!

Hardball er en sport som fodbold og vi er mange der dyrker den, og har lagt MANGE penge og meget tid i den. Opfør jeg ordenligt med markørerne og hvis I absolut skal skyde efter nogen, så kom ud og spil sporten med nogen der rent faktisk skyder igen. Det er sgu sjovere! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar